Keto przekąski – na co zdecydować się w wolnym czasie?

Keto przekąski
4.7
(192)

Dieta ketogeniczna jest jedną z najbardziej charakterystycznych diet, na którą można się zdecydować. Wszystko opiera się przede wszystkim na tym, aby ograniczyć spożywanie węglowodanów, a dostarczać do organizmu więcej tłuszczu (jedzenie tłuszczu = spalanie tłuszczu). Warto poznać główne założenia tej diety, aby móc podjąć racjonalną decyzję, co do tego, czy wdrożyć ją do swojego życia. Nie obejdzie się bez wizyty u dietetyka, a pod uwagę należy wziąć również konsultację medyczną.

Podstawowe założenia diety ketogenicznej

Podstawowym założeniem diety ketogenicznej jest zwiększenie podaży tłuszczów, ograniczając przy tym spożywanie węglowodanów. W omawianej diecie tłuszcze powinny stanowić około 80% wszystkich spożytych posiłków. Reszta to białka i węglowodany (około 8-10 procent). W tradycyjnych przypadkach głównym źródłem energii dla ludzkiego organizmu są węglowodany, natomiast w diecie ketogenicznej jest to tłuszcz. Tym samym osiąga się stan ketozy, co skutkuje rozpadem tłuszczów. Plan dietetyczny za każdym razem powinien być ustalony przez doświadczonego dietetyka. Lekarz wymieni za to kluczowe przeciwwskazania do stosowania diety, a konkretniej: choroby układu krążenia, zmiany metaboliczne, ciążę, karmienie piersią, schorzenia trzustki i problemy z wątrobą.

Jedną z głównych zalet diety ketogenicznej jest możliwość zrzucenia zbędnych kilogramów. Ponadto ogranicza się apetyt na słodycze i cukier. Wadą może być z kolei to, że zbyt długie przebywanie na diecie ketogenicznej zakończy się nagłym spadkiem energii i ogólnym zmęczeniem. Dieta ketogeniczna powinna być bogata w masło, smalec, olej kokosowy, mięso, ryby, owoce morza, orzechy i awokado. Unika się jednak produktów pszennych, ziaren, skrobi, ananasów, pomarańczy, jabłek i produktów light. Największym problemem dla osób zainteresowanych dietą ketogeniczną jest brak gotowych produktów keto w sklepach. Zawsze można je przygotować samemu, zwłaszcza jeśli chodzi o keto przekąski.

Keto przekąski – które z nich okażą się strzałem w dziesiątkę?

Biorąc pod lupę keto przekąski warto pamiętać o swoich indywidualnych preferencjach. W przekąskach nie powinno być miejsca na biały cukier, dlatego na samym początku nie każdy musi być ich zwolennikiem, lecz z czasem przekonają się do nich osoby w każdym wieku. Oto 3 propozycje, które można przygotować we własnych domach.

Keto deser w postaci kremu orzechowego

Najbardziej pożądane keto przekąski to takie, które są łatwe do przygotowania. W tej grupie znajduje się m.in. keto deser w postaci kremu orzechowego. Jest nie tylko pyszny, ale też łatwo się rozsmarowuje. Można na niego stawiać podczas przygotowywania kanapek, naleśników czy też placków. Będzie idealną dekoracją oraz smaczną warstwą ciasta.

Keto czekolada

Keto czekolada to jedna z najbardziej popularnych keto przekąsek, składająca się z kakao, MCT i tłuszczu kakaowego (bez białego cukru). Jej przygotowanie nie jest zbyt czasochłonne, a zainteresowane osoby mogą ją spożywać na solo lub też potraktować jako bazę do wypieków i deserów.

Keto przekąski w formie orzechów i migdałów oblanych czekoladą

Alternatywą dla dwóch powyższych propozycji są orzechy i migdały oblane:

  • ciemną czekoladą,
  • białą czekoladą typu keto,
  • czekoladą zawierającą w sobie MCT, tłuszcz kakaowy i kakao (bez białego cukru).

Takie orzeszki można swobodnie chrupać w domowym zaciszu, zabierać je ze sobą w każdą podróż czy też sięgnąć po nie po zakończonej pracy, nauce lub treningu. Towarzyszą ludziom również w samochodach. Kto raz po nie sięgnie, nie będzie chciał się z nimi rozstawać.

Moje ulubione keto produkty >>>

Jak Ci się podobał ten post?

Click on a star to rate it!

Średnia ocena 4.7 / 5. Vote count: 192

No votes so far! Be the first to rate this post.

O autorze

Sprawdź również

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.