Keto desery – na co można postawić? Sprawdzone pomysły

Keto desery
4.7
(234)

Dieta ketogeniczna jest obecnie jedną z najbardziej popularnych diet. Ma swoich zwolenników, jak i przeciwników, a całość opiera się na tym, iż ogranicza się spożywanie węglowodanów do absolutnego minimum (około 8-10% przyjmowanych kalorii, do 50 gram). Tym samym ludzki organizm czerpie energię z tłuszczu, co poskutkuje zwiększeniem poziomu ciał ketonowych.

Dieta ketogeniczna – co wiadomo na jej temat?

Główne założenia diety ketogenicznej są banalnie proste, a mianowicie należy znacznie ograniczyć spożywanie węglowodanów, ale też posiłków zawierających spore ilości cukru. Stawia się za to na produkty tłuste. Osiągnięcie stanu ketozy doprowadza m.in. do zmniejszenia masy ciała. Przemyślana i odpowiednio ułożona dieta keto pomaga zredukować objawy głodu, poprawić zdolności poznawcze oraz zwiększyć wydolność organizmu. Najlepiej udać się w tym celu do wykwalifikowanego dietetyka i nie działać na własną rękę, aby przypadkiem sobie nie zagrozić.

Na diecie keto spożywa się przede wszystkim nabiał, jaja, tłuste mięso i ryby, olej kokosowy, oliwę z oliwek, orzechy, nasiona, śmietanę i masło, natomiast unika się chleba, ryżu, makaronu, płatków zbożowych, fasoli, białego cukru, kukurydzy, słodkich napojów gazowanych, bananów, mleka, ziemniaków i alkoholu. Największą bolączką jest brak gotowych produktów w sklepach, lecz zawsze można coś przygotować w swoim domu. Są to m.in. różnego rodzaju keto desery.

Keto desery – co warto rozważyć?

Godne podkreślenia jest to, że keto desery występują pod kilkoma różnymi postaciami. Warto znaleźć dla siebie najciekawsze przekąski i przygotowywać je na co dzień, również dla swojej rodziny.

Keto desery – kilka pomysłów:

Keto czekolada

Jednym z najchętniej wybieranych keto deserów jest aktualnie keto czekolada. W jej składzie znajdują się:

  • kakao,
  • tłuszcz kakaowy,
  • MCT.

Co najważniejsze zainteresowani smakosze nie będą mieć żadnej styczności z białym cukrem. Keto czekoladę można spożywać na solo, ale też stosować ją jako pyszną bazę do wypieków i domowych deserów. Jeśli poczęstujemy ją swoich gości, z pewnością będą od nas chcieli przepis i poproszą o więcej.

Keto przekąski

Każdy ma od czasu do czasu ochotę na jakąś przekąskę. Dzieje się tak np. wtedy, gdy zasiada się przed telewizorem lub komputerem. Doskonałą opcją okażą się orzechy oblane keto czekoladą (kakao, tłuszcz kakaowy i MCT). Alternatywą będą migdały w ciemnej czekoladzie oraz orzechy laskowe w białej keto czekoladzie. Wystarczy wybrać dla siebie najdogodniejszą propozycję i mieć pewność, że taka przekąska pozostanie w domach keto smakoszy na dłużej. Zaproponowane przekąski sprawdzą się nie tylko w domu, ale też w aucie i w drodze do/z pracy.

Keto deser krem

Biorąc pod lupę keto desery nie można zapomnieć o keto deserze kremie. To smaczny krem do smarowania w orzechowej wersji. Idealny do kanapek, placków oraz naleśników. Zasmakuje zarówno osobom młodym, jak i znacznie bardziej dojrzałym. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby keto deser krem był jedną z warstw przygotowywanego ciasta, ale też jego dekoracją. Dzięki takiemu deserowi utrzymanie się na diecie keto nie powinno być większym wyzwaniem. Keto desery są łatwe do przyrządzenia, a prace nad nimi wcale nie zajmują dużo czasu. Oczywiście najpierw trzeba przygotować odpowiednie składniki, a dopiero później bazować na swoich umiejętnościach kulinarnych. Tym samym w krótkim czasie zaspokaja się słodkie pragnienie bez wybijania się ze stanu ketozy, a kolejną korzyścią jest to, że w keto przekąskach znajdują się przeciwutleniacze.

Moje ulubione keto produkty >>>

Jak Ci się podobał ten post?

Click on a star to rate it!

Średnia ocena 4.7 / 5. Vote count: 234

No votes so far! Be the first to rate this post.

O autorze

Sprawdź również

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.