MCT w proszku – olej mct w proszku? Co to za cudo?

mct w proszku
4.7
(222)

Olej MCT występuje obecnie w kilku różnych postaciach, głównie w formie płynnej oraz sproszkowanej. Sporą popularnością cieszy się MCT w proszku, który jest łatwy w stosowaniu i szeroko dostępny. To specjalna odmiana tłuszczu, która jest zaliczana do średniołańcuchowych kwasów tłuszczowych. Może być stosowany jako wsparcie procesu odchudzania na diecie ketogenicznej.

Olej MCT w proszku – czym tak właściwie jest? Jak działa?

MCT w proszku charakteryzuje się tym, iż kwasy tłuszczowe, które się w nim znajdują są doskonałym źródłem energii dla ludzkiego organizmu. Jeśli przyjmuje się go systematycznie i prawidłowo dochodzi do zwiększonego wydatkowania ciepła, co finalnie przekłada się na redukcję masy ciała. MCT w proszku odpowiada za:

  • szybsze spalanie kalorii,
  • odbudowę mięśni,
  • brak odkładania nadprogramowych kwasów tłuszczowych w organizmie,
  • zwiększone wytwarzanie ciał ketonowych i uzyskanie stanu ketozy,
  • regulację codziennych spadków i przypływów energii.

Oczywiście stosowanie oleju MCT w proszku trzeba najpierw przedyskutować z lekarzami oraz dietetykami. Dzięki temu ustali się właściwy plan żywienia na diecie keto i osiągnie się zamierzone rezultaty. Sproszkowana forma MCT jest też w stanie regulować metabolizm i eliminować dyskomfort trawienny. Dodatkowo hamuje się łaknienie i wydłuża uczucie sytości.

MCT w proszku – do czego i kiedy stosować? Sprawdzone pomysły

MCT w proszku może być stosowany na kilka różnych sposobów. Wspomniany olej dodaje się przede wszystkim do kawy, herbaty oraz innych napojów. Kluczowe jest przestrzeganie wskazówek dotyczących prawidłowego dawkowania, dlatego najpierw trzeba porozmawiać o tym ze specjalistami i zapoznać się z informacjami zawartymi na ulotce. Dodatkowo MCT w proszku można wykorzystać jako posypkę do sałatki lub makaronu oraz składnik ulubionego shake’a, koktajlu lub smoothie.

Jeśli chodzi o to, kiedy sięga się po olej MCT w proszku, robi się to najczęściej na diecie ketogenicznej. Najlepiej robić to wczesnym rankiem, aby zacząć dzień od dużej dawki energii i mieć siłę na wyczerpujący trening. Alternatywą jest stosowanie sproszkowanego MCT tuż przed treningiem (zwiększenie efektywności) lub też po jego zakończeniu (szybsza regeneracja mięśni). Każdy może wybrać dla siebie odpowiednie rozwiązanie, sugerując się własnymi potrzebami oraz oczekiwaniami.

Jakie składniki można w nim znaleźć? Ważne wskazówki dotyczące przechowywania

Warto jeszcze zastanowić się nad tym, jakie konkretnie składniki znajdują się w oleju mct? Przede wszystkim są to olej kokosowy MCT i błonnik akacjowy. Godne podkreślenia jest to, że sproszkowany olej MCT występuje w formie bezsmakowej oraz smakowej. Wystarczy przeanalizować dostępne propozycje rynkowe i wybrać dla siebie tą najkorzystniejszą, która wpasuje się w preferencje smakowe użytkowników.

Informacje o składnikach zawartych w wybranym oleju MCT w proszku znajdzie się oczywiście na ulotce dołączonej do sproszkowanego preparatu. Nigdy nie należy ich lekceważyć, ponieważ jedynie prawidłowe dawkowanie wspomnianego wyżej oleju wpływa na udane poprowadzenie diety ketogenicznej i zwiększone wytwarzanie ciał ketonowych, co pozwala na osiągnięcie stanu ketozy. Zakupiony produkt powinno się też odpowiednio przechowywać. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, aby umieścić go w suchym miejscu o temperaturze pokojowej (z dala od wilgoci i nadmiernego promieniowania słonecznego). Olej należy stosować jako uzupełnienie codziennej diety, a nie jako zamiennik.

Moje ulubione keto produkty >>>

Jak Ci się podobał ten post?

Click on a star to rate it!

Średnia ocena 4.7 / 5. Vote count: 222

No votes so far! Be the first to rate this post.

O autorze

Sprawdź również

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.