Berberyna – czy warto ją stosować?

berberyna
0
(0)

Berberyna – kit czy kit?

Czym jest berberyna

Berberyna to jeden z najskuteczniejszych suplementów diety pochodzenia naturalnego, którego właściwości doceniali Chińczycy już parę tysięcy lat temu. Substancja ta jest dostępna na polskim rynku dopiero od kilku lat, ale po tak krótkim okresie stała się niezbędnym uzupełnieniem diety wielu osób. Źródłem pozyskiwania substancji aktywnej berberysu, który jest krzewem znanym z polskich ogrodów i działek. Substancja owa, będąca  alkoidem naturalny wydobywana jest z korzenia, kory, liści oraz owoców berberysu. Obecnie na polskim rynku nabyć można berberynę w kapsułkach. Co więcej, w tej samej formie oferowany jest również ekstrakt z berberysu, którego wartość dochodzi do 98% substancji aktywnej. Ze względu na fakt, iż berberyna jest suplementem diety, można ją zakupić w każdej aptece bez recepty.

Jakie jest działanie berberyny

Badania kliniczne, które były prowadzone w kierunku zastosowania berberyny, odkryły właściwości, jakie daje ów suplement diety. Ustalono, iż jest to świetny środek, który w bardzo pozytywny sposób działa na nasz organizm. Jest między innymi stosowany u osób ze zdiagnozowaną cukrzycą. Stosowanie suplementu w znaczny sposób zmniejsza stężenie insuliny i glukozy, co jest pozytywną reakcją dla diabetyków.

Drugim głównym zastosowaniem berberyny jest pozytywny bodziec procesu redukcji masy ciała. Suplementacja wspomaga pracę przemianę materii oraz przemianą tlenową, reguluje apetyt oraz, co najważniejsze dla osób z nadwagą wpływa na metabolizm. Berberyna jest również środkiem, który wspomaga pracę jelit oraz poprawia pamięć. Dzięki suplementowi, zapobiegane jest uszkodzenie komórek nerwowych, które może mieć miejsce w przypadku niedokrwienia.

W kontekście berberyny, warto również wspomnieć o jej działaniu antypasożytniczym, antybakteryjnym oraz antywirusowym. Pacjenci często stosują ją do zmniejszenia ilości negatywnych bakterii w organizmie.

Jak widać, każda osoba chcąca zadbać o poprawę kondycji swojego organizmu na różnych płaszczyznach, powinna zastanowić się nad korzystaniem ze zbawiennego działania berberyny na nasze ciało.

Berberyna – jak powinno się ją dawkować

Berberyna jako suplement diety, jak wcześniej wspomniano jest dostępna w postaci kapsułek. Ze względu na swój krótki czas półtrwania w organizmie oraz stosunkowo niską biodostępność, powinna być przyjmowana do organizmu w równych porcjach. Rekomendowana porcja dzienna dawka wynosi od 1200 do 1500 mg . W związku z tym tabletkę powinno się przyjmować od jeden do trzech razy dziennie podczas posiłku a następnie popić wodą. Jest również możliwość ugotowania naparu z korzeni oraz kory berberyny. W tym wypadku jedną łyżkę substancji aktywnej należy zalać wrzątkiem i w tej formie wypić przed posiłkiem.

O ile rekomendowana dawka dzienna nie jest przekraczana, dla osób zdrowych skutki uboczne berberyny praktycznie nie istnieją. Osoby cierpiące na niskie ciśnienie, przyjmujące antybiotyki oraz chorujące przewlekle, powinny rozpoczęcie suplementacji skonsultować z lekarzem. Należy bezwzględnie pamiętać, iż kobiety w ciąży absolutnie nie powinny przyjmować berberyny w żadnej postaci.

Jak Ci się podobał ten post?

Click on a star to rate it!

Średnia ocena 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Sprawdź również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *